هنگام ایجاد یک وبسایت ، موارد زیادی را باید در نظر داشته باشید. بین نوشتن مطالب و انتخاب تصاویر بصری کامل، برخی از عناصر اساسی ممکن است در کنار هم قرار بگیرند. و اگر چیزی وجود دارد که نمیخواهید آن را نادیده بگیرید ، فونت های وب سایت شما است. تایپوگرافی یا نمای بصری نوع می تواند بیشتر از کلمات به تنهایی در مورد نام تجاری شما ارتباط برقرار کند. بنابراین حروف تایپی طراحی وب شما باید صدای نام تجاری شما را تقویت کرده و در عین حال بر روی صفحه نمایش واضح به نظر برسند. در این راهنما ، ما ده مورد از بهترین فونتهای Google و همچنین نکاتی در مورد انتخاب بهترین فونتها برای وبسایت خود را مورد بحث قرار میدهیم. بهترین فونت گوگل برای وبسایتها Google Fonts منبعی از قلم مجوز رایگان است که توسط Google ارائه شده است. 3فونت زیر ، همه برای Google Fonts موجود است ، به وبسایت شما کمک میکند تا در هر دستگاهی حرفهای ظاهر شود:
لاتو
طراح: Łukasz Dziedzic فونت بدون سریف که هم برای عنوان و هم برای متن اصلی مناسب است. نسبت گرد و کلاسیک آن حس هماهنگی و گرما را ایجاد میکند.
انجمن
طراح: دنیس ماشروف این فونت سریف به ویژه برای عناوین و سرفصلها خوب عمل میکند و آن را برای فونت اصلی وبسایت شما انتخاب خوبی میکند. تناسبات رومی آن تا حدودی حس قدیمی به آن میدهد. بهترین فونت برای وبسایتها است.
بارلو
طراح: جرمی تریبی فونت Barlow sans serif تمیز و با کنتراست کم است و باعث میشود بدون زحمت قابل خواندن باشد. طرح حروف برای الهام گرفتن به پلاکهای کالیفرنیا و علائم بزرگراه نگاه میکرد.
چگونه بهترین فونتها را برای وبسایت خود انتخاب کنیم؟
اکنون که با برخی از بهترین فونتهای وبسایت خود آشنا شدهاید ، در اینجا راهنمای انتخاب فونتهای مناسب آمده است
- مطمئن شوید که فونتهای شما با لحن نام تجاری شما مطابقت دارد
فونتها جزء ضروری برندسازی هستند. اطمینان حاصل کنید که طرح فونت شما با بقیه داراییهای تجاری بصری شما منسجم است.چه پیچیده و مرسوم ، چه ناهموار و ماجراجویانه ، استفاده از تایپوگرافی شما باید در قصهگویی کلی وبسایت شما کمک کند.
- فونتهای خود را بر اساس اهمیت رتبهبندی کنید
به عنوان یک قاعده کلی ، هرگز بیش از سه فونت در وبسایت خود استفاده نکنید. این عمل نه تنها طراحی سایت شما را بهبود میبخشد. محدود کردن تعداد فونتها باعث میشود وبسایت شما نیز قابل دسترسیتر شود. هر یک از این فونتها باید دارای سطوح مختلف اهمیت باشند. برای حفظ حس واضح سلسله مراتب ، یک فونت اصلی ، یک فونت ثانویه و یک فونت لهجه اختیاری را انتخاب کنید: فونت اصلی شما قابل مشاهدهترین فونت است و باید در سرصفحههای وبسایت شما استفاده شود. این فونتی است که بیشتر با نام تجاری شما مرتبط میشود ، حتی اگر در سراسر سایت رایج ترین فونت نباشد. در نتیجه ، فونت اصلی میتواند غالب و متمایزتر از بقیه فونتهای وبسایت شما باشد. فونت ثانویه شما در قسمت عمدهای از محتوای وبسایت نوشته شده شما استفاده میشود. این شامل پاراگرافها، توضیحات، مقالات وبلاگ و موارد دیگر است. در حالی که فونت اصلی شما میتواند چشمنواز و منحصر به فرد باشد، فونت ثانویه شما قبل از هر چیز باید بسیار خوانا باشد. خواندن قلمهایی که بیش از حد تزئین شدهاند وقتی روی قطعات طولانی متون استفاده میشوند سختتر است. در نهایت ، فونت لهجه شما فونتی است که فقط برای مقاصد خاصی استفاده میکنید. وقتی صحبت از وبسایتها میشود ، فونت لهجه معمولاً برای فراخوان به اقدام اختصاص داده میشود و توجه را به مهمترین دکمه شما در صفحه جلب میکند. فونت طراحی لوگوی شما گزینه دیگری است که میتواند به عنوان فونت تأکید استفاده شود. برای کمک به ترکیب و مطابقت انواع حروف برای وبسایت خود، در اینجا جفتهای فونت مورد علاقه طراحان ما آمده است:ترکیب قلم برای وبسایت شما
- اصول طبقهبندی فونت را بیاموزید
هنر تایپوگرافی غنی و پیچیده است – از خوانایی گرفته تا تراز و فاصله متن. برای شروع، ابتدا بر مهمترین طبقهبندی تمرکز کنید: سریف، فاقد سریف و فونت اسکریپت. در اینجا خلاصهای از هر یک و زمان استفاده از آنها آمده است.
fonts: Serif یک خط کوچک در انتهای یک ضربه در یک حرف یا نماد است. فونتهای Serif کلاسیک و زیبا در نظر گرفته میشوند و بیشتر با چاپ مرتبط هستند. به عنوان مثال میتوان بهTimes New Roman ، Georgia و Bodoni اشاره کرد
Sans serif fonts: فونتهایی هستند که در انتهای حروف بدون خط serif هستند Sans serif ها تمیز ، مدرن و اغلب خنثی به نظر میرسند و آنها را برای طراحی وب مناسب میکند. به عنوان مثال میتوان فونت Madefor خود Wix ، Helvetica و بدنام کمیک بدنام را نام برد.
فونتهای اسکریپت: اسکریپتها ، از جمله فونتهای خطی ، بر اساس سبکهای دست خط مدل میشوند. بهتر است این سبک را فقط به عنوانها محدود کنید ، زیرا نوشتن متن اصلی به صورت اسکریپت به احتمال زیاد برای مخاطبان شما چالشی ایجاد میکند. به عنوان مثال میتوان به Lobster and Lucida Handwriting اشاره کرد.طبقهبندی فونت: Serif ، بدون serif و فونت های script
- تمهای متنی را اعمال کنید
هنگامی که نوع طرح خود را انتخاب کردید ، باید در مورد اندازه حروف مختلف برای عناوین بزرگ ، زیرنویسها و متن پاراگراف تصمیم بگیرید. برای شروع ، ما این محدودهها را به عنوان یک راهنمای کلی برای اکثر وبسایتها جمعآوری کردهایم: عنوانها: 30-70px زیرنویس: 22-30 پیکسل پاراگراف: 16-20 پیکسل اگر در حال ایجاد یک وبسایت در Wix هستید ، میتوانید تمهای متنی را سفارشی و ذخیره کنید تا عناوین ، زیرنویسها ، متن پاراگراف و موارد دیگر همیشه از نظر فونت ، اندازه و وزن یکسان باشد. این عمل نه تنها روند طراحی را روانتر میکند ، بلکه تجربه کاربری وبسایت شما را نیز بهبود میبخشد و SEO شما را افزایش میدهد. به غیر از اندازه ، عوامل اضافی که بر وزن بصری فونت تأثیر میگذارد شامل تغییرات سبکی مانند برجسته ، مورب یا زیر خط میشود. با این حال ، استفاده بیش از حد از این سبکها میتواند منجر به تأثیر قریب به اتفاق شود و در نهایت میتواند پیام شما را از بین ببرد ، بنابراین مطمئن باشید که از آنها در اعتدال استفاده کنید.