متا تگها قطعاتی از متن هستند که محتوای صفحه را توصیف میکنند. متا تگها در خود صفحه ظاهر نمیشوند ، بلکه فقط در کد منبع صفحه ظاهر میشوند. متا تگها در اصل توصیف کننده محتویات کمی هستند که به موتورهای جستجو کمک میکند تا بگویند صفحه وب در مورد چیست. تنها تفاوت بین برچسبهایی که میتوانید ببینید (مثلاً در یک پست وبلاگ) و برچسبهایی که نمیتوانید ببینید مکان است: متا تگها فقط در HTML ، معمولاً در “سر” صفحه وجود دارند و بنابراین فقط برای موتورهای جستجو قابل مشاهده هستند. (و افرادی که میدانند کجا باید نگاه کنند). “متا” مخفف “فراداده” است که نوع دادهای است که این برچسبها ارائه میدهند – دادههای مربوط به دادههای صفحه شما.
آیا متا تگها به سئو کمک میکنند؟
بله ، انجام میدهند ، اما نه همه آنها و نه همه اوقات. یکی از اهداف این صفحه این است که توضیح دهید کدام متاتگها میتوانند به طور بالقوه به رتبهبندی SEO شما کمک کنند و کدام بیشتر از استفاده خارج شدهاند. (به متا برچسبهای خود بشناسید در زیر مراجعه کنید)اگر میخواهید دریابید که آیا صفحه خاصی از متا تگ استفاده میکند یا خیر ، کافی است روی هر نقطه از صفحه کلیک راست کرده و “مشاهده منبع صفحه” را انتخاب کنید.یک برگه جدید در Chrome باز میشود (در Firefox ، یک پنجره بازشو خواهد بود). بخشی که در بالا یا “سر” صفحه قرار دارد ، جایی است که متا تگها در آن قرار دارند.
متا برچسب های خود را بشناسید ؟
چهار نوع اصلی متا تگ وجود دارد که ارزش دانستن آنها را داریم و ما در اینجا در مورد همه آنها صحبت خواهیم کرد. برخی از آنها مانند گذشته مفید نیستند. دیگران ارزش استفاده منظم را دارند و به احتمال زیاد با اطلاع دادن به گوگل که هستید و آنچه ارائه میدهید، ترافیک شما را افزایش میدهد. (بیش از چهار نوع متا تگ وجود دارد ، اما برخی از آنها کمتر رایج هستند یا مربوط به بازاریابی تحت وب نیستند).
چهار نوع موردی که در اینجا مورد بحث قرار می گیرد عبارتند از:
ویژگی کلمات کلیدی متا – مجموعهای از کلمات کلیدی که شما مرتبط با صفحه مورد نظر میدانید.
برچسب عنوان – این متنی است که در بالای مرورگر خود مشاهده میکنید. موتورهای جستجو این متن را به عنوان “عنوان” صفحه شما میبینند.
ویژگی توصیف متا – شرح مختصری از صفحه.
ویژگی Meta Robots – نشانهای برای خزندههای موتور جستجو (روباتها یا “رباتها”) که باید با صفحه انجام دهند.
ویژگی کلمات متا
کلمات کلیدی متا نمونهای از متا تگ هستند که استفاده از آنها در این روزها چندان منطقی نیست. سالها پیش ، برچسبهای کلمه کلیدی متا ممکن است مفید بوده باشند ، اما دیگر مفید نبوده است.
دوران کودکی را به خاطر بسپارید و وقتی معلم شما نگاه تندی به شما کرد و گفت: “اگر نمیتوانید هنگام مدتی که صحبت میکنم از مداد رنگی استفاده نکنید ، آنها را از شما میگیرم” ، اما شما گوش نکردید و ، به شوک شما ، آنها واقعاً برده شدند؟ این چیزی است که گوگل با کلمات کلیدی متا انجام داد.سالها پیش ، بازاریابان مشتاق برای مشاهده صفحات ، کلمات کلیدی کاملاً غیر مرتبط با صفحات خود را در کد خود وارد میکردند تا بتوانند از صفحات پرطرفدارتر ، آنهایی که در واقع در مورد لیندسی لوهان ، یا هر کسی که در آن زمان پرطرفدار بود ، استفاده کنند. این به عنوان “پر کردن کلماتکلیدی” شناخته میشد. گوگل سرانجام در این مورد عاقلانه عمل کرد و در نهایت تصمیم گرفت ارزش ابزار را کاهش دهد. این روزها گوگل از کلمات کلیدی متا در الگوریتم رتبهبندی خود استفاده نمیکند ، زیرا سوء استفاده از آنها بسیار آسان است.
برچسب عنوان
از طرف دیگر ، برچسبهای عنوان ، مهمترین برچسبهای متا هستند که در اینجا مورد بحث قرار گرفتهاند. این برچسبها تأثیر واقعی بر رتبهبندی جستجو دارند و شاید به همان اندازه مهم ، تنها برچسبهایی هستند که در اینجا مورد بحث قرار میدهیم و برای کاربران عادی قابل مشاهده است. آنها را در بالای مرورگر خود (برای صفحات جستجوی ارگانیک یا صفحات فرود PPC) پیدا خواهید کرد: این امر به ویژه در صورتی مفید است که بخواهید یک عنوان اصلی را برای کاربر به صفحه بدهید ، اما بخواهید این اطلاعات را برای اهداف SEO و برای کاربرانی که چندین زبانه را روی میز کار خود تغییر میدهند ،روشن یا ساده کنید.
ویژگی توصیف متا
توضیحات متا یک متا تگ مفید است زیرا به سادگی به موتورهای جستجو و (گاهی) جستجوگران توضیح میدهد که صفحه شما در مورد چیست. فرض کنید شما عبارت “کلمات کلیدی متا” را در گوگل سرچ میکردید. ممکن است با نتایج زیر مواجه شوید: توجه به این نکته ضروری است که برچسب توضیحات متا همیشه در نتایج جستجوی Google نشان داده نمیشود (Google اغلب قطعهای از متن را از خود صفحه انتخاب میکند) اما از جهات دیگر مفید است. گوگل همچنین اعلام کرده است که کلمات کلیدی در توضیحات متا بر رتبهبندی شما تأثیر نمیگذارد. با این حال ، یک برچسب متا توضیحات قانع کننده میتواند جستجوگران را ترغیب کند تا از SERP به سایت شما کلیک کنند ، به ویژه اگر توضیحات شامل کلمات کلیدی مورد جستجو باشد. و نرخ کلیک قوی از SERP میتواند به طور غیر مستقیم رتبه شما را بهبود بخشد. دلایل گوگل تا حدودی اسرارآمیز هستند ، اما اقدامات آنها با صدای بلند بیان میشود: کلمات کلیدی متا دیگر اهمیت چندانی ندارند ، اما توضیحات متا مطمئناً اهمیت دارد.
ویژگی روباتهای متا
با این ویژگی ، شما به موتورهای جستجو میگویید که با صفحات خود چه کنند:
index/noindex – این به موتورها میگوید که صفحه شما را در نتایج جستجو نشان دهند یا خیر. follow/nofollow – این به موتورها میگوید که با پیوندهای صفحات شما چه کار کنند: آیا آنها باید به پیوندهای شما به صفحه بعدی اعتماد کرده و آنها را “دنبال” کنند یا نه.