خزنده گوگل چیست؟

خزنده‌ها و ربات‌های گوگل رو ممکنه توی خیلی از مقالات و سایت‌ها دیده باشین، مخصوصا اگه در زمینه سئو سایت‌ها باشه.

اما تابحال به این فکر نکردیم که اصلا چی هستن؟، چه کارایی دارن؟، چرا گوگل باید داخل سایت ما رباتی رو وارد کنه؟ و…

خیلی از افراد تا اسم ربات گوگل میاد فکرشون به سمت رایانه‌های غول‌پیکر میره ولی در واقع اینطور نیست …

معنای لغوی crawler

crawler در لغت به معنای خزنده است. ربات‌های خزنده گوگل در سراسر وب می‌خزند تا وب‌سایت‌های جدید برای پاسخ جست‌وجو کاربران پیدا کنند ، سایت‌هایی که در گذشته بررسی و ایندکس کرده‌اند را به‌روز کنند.

به بیان دیگر وقتی ما کلمه‌ای رو توی گوگل جست‌وجو می‌کنیم خیلی سریع نتایج رو به ما نشون میده (زمانی کمتر از یک ثانیه) این اتفاق توسط ربات‌ها و یا خزنده‌های گوگل میوفته .

ربات‌ها هر لحضه درحال جست‌و‌جو و به‌روز رسانی مطالب هستند و اطلاعات جمع‌آوری شده را در دیتابیس‌های گوگل مرتب می‌کنند (به همین دلیل وقتی ما کلمه‌ای رو سرچ می‌کنیم در مدت زمان کوتاه سایت‌های مرتبط رو نشونمون میده).

خزیدن زمانی است که ربات‌های گوگل وارد سایت شما می‌شوند.

ربات‌های گوگل با وارد شدن به صفحه سایت شما شروع به جست‌وجو و جمع‌آوری اطلاعات می‌کنند. این جست‌وجو شامل تمامی لینک‌ها نیز می‌شود .

این اتفاق باعث می‌شود که ما برای سئو سایت خودمون ، نقشه سایت درنظر بگیریم. این نقشه به ربات‌های گوگل کمک میکند تا راحت‌تر و عمیق‌تر در سایت پیمایش کنند.

عوامل موثر بر ربات‌های خزنده

بسیاری از صاحبان سایت از ایندکس شدن سایت‌هایشان ناراضی هستند . چرا؟ به این دلیل که از قوانین زیر پیروی نمی‌کنند:

  1. به مواردی مانند خوانایی خوب متن و مواردی از این دست توجه بشه.

  2. پر از اطلاعات مفید باشه.

  3. محتوا قابل استناد و خوب بودن سایت نسبت به رقبا.

  4. میزان تعامل کاربران با سایت بالا باشه.

 

به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست…

خزنده‌های گوگل یکی از بخش های سئو هستند.همراه ما باشید تا قسمت‌های بیشتری رو براتون توضیح بدیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.